Äntligen hemma igen!

Nu är jag äntligen hemma igen!
Jag skrev ner vad vi gjorde under tiden då jag var borta (om nån nu orkar läsa det)
Bilder kommer senare!
Puss!


Fredag 25/7


Idag kom vi då hit till Älvdalen.

Det tog ganska lång tid att åka hit, vi åkte ungefär klockan 8 imorse och det var rena döden att gå upp imorse, eftersom att jag somnade vid 1 inatt, eftersom att jag hade kollat på SATC igår kväll.

Sen imorse så skulle jag gå upp vid 6, men orkade inte gå upp, så jag låg kvar ett tag och blev sedan väckt vid 6.30, och tvingade tillslut mig själv att gå upp ändå. (jag var ju tvungen eftersom att vi skulle åka vid 8)=

Sen så stannade vi och skulle äta lunch och vi hittade inget ställe att äta på, så vi åkte in på en campingplats och åt! Det var skitpinsamt för där var folk med sina husvagnar och sen så kommer vi dit liksom och ska bara äta lunch! Haha, folk glodde på oss som bara den!

Sen kom vi till Borlänge då vi shoppade lite i kupolen.

Jag köpte ett par svarta shorts och mamma köpte en massa pärlor o sånt, så att vi ska kunna göra smycken här sen =)

Resan hit var i alla fall jättejobbig, eftersom det tog så många timmar och sen var jag skittrött (eftersom jag bara sovit i 5 timmar inatt).

Sen stannade vi i Rättvik för att köpa glass! =)

Idag har det varit jättevarmt, det var ungefär 40 grader i solen här när vi kom upp hit!

Haha, äckligt varmt ju!

När vi kom till Älvdalen åkte vi först till äffären för att handla lite grann, då jag köpte

SOLO- tidningen då man fick 2 st kajalpennor och nått parfym- test.

Haha, det var såna där långa kajalpennor (en svart o en brun) med vässare till!

Och min kajal var ju slut, så jag behövde verkligen en ny!

Jag ska ha den ena till ögonen och den andra till ögonbrynen har jag tänkt.

Imorn kanske vi ska åka till badet om det blir fint väder =)

Det ska bli jätteskönt att få bada lite! För jag har nu inte badat på 2 hela veckor!


 Lördag! 26/7


Imorse vaknade vi tidigt  och igår kväll somnade vi väldigt tidigt eftersom vi sovit så lite natten innan.

                      Vi vaknade och åt frukost klockan 9.30 (skittidigt!) men jag var i alla fall pigg och utvilad!

                      Sen solade vi och efter det så gjorde vi smycken då jag gjorde ett armband och ett halsband! De blev i alla fall skitfina!

Sen åt vi lunch och åkte efter det till stranden där det var fullt med folk.

Vi badade väldigt mycket och det var väldigt varmt i vattnet.

                      Sen åkte vi till Coop forum där jag köpte en latte! =)

Sen så handlade vi även lite mat där.

Just nu sitter jag och kollar på tv.

Det finns inte så mycket kanaler här som hemma, men det finns i alla fall 6:an!

Och den kanalen är ju bra!

Ikväll ska vi grilla lite, då det blir biff no pommes!

                      Och sedan bada lite bi tunnan, som vi just nu värmer upp genom att elda.

Haha, det var tur att vi har datorn med, för jag måste verkligen få skriva av mig lite grann!

Men tyvär finns ingen internetuppkoppling! =(

Söndag 27/7

Idag vaknade jag och mina ögon såg hemska ut.

Jag har fått en vagel i ögat (ungefär som ögoninflammation) usch det är alldeles svullet, kliar och gör ont om jag blinkar och blundar.

Mamma, pappa och Nea var ute och plockade hjortron, men hittade knappt något.

Jag och Julia var själva kvar i stugan och kollade tv o spelade data.

När de kom tillbaks, åkte vi till affären för att köpa mackor och pannkakor att äta på stranden.

Jag tyckte det var jobbigt att vara på stranden då mitt öga var svullet, kliade och gjorde ont, och dessutom var det ca 40 grader varmt i solen, så jag tyckte det var jättejobbigt.

Mamma och jag började därför att gå tillbaks hem (då det är ca 4km tillbaks till stugan) medans resten utav familjen var kvar där.

När vi kom hem solade mamma och jag satt mig vid datan o tv:n

Jag satt där ganska länge, och sen kom ovädret.

Det började åska, blixtra och ösregna och pappa, Julia och Nea var fortfarande kvar på stranden.

De åkte då snabbt hem från stranden.

När de kom hem fortsatte ovädret hur länge som helst.

Sen blev det varmt och soligt igen.

Måndag 28/7

Imorse då jag vaknade kunde jag knappt öppna mitt högra öga.

Kvällen innan hade jag använt aloe vera salva på det, därför gick det knappt att öppna imorse.

Men som tur var gick det att öppna.

Jag använde lite mer aloe vera och nu ( klockan är ca 16.00) är det mycket bättre.

Det är inte lika svullet längre och det gör inte lika och kliar inte lika mycket.

Så jag borde snart kunna använda smink igen.

Antingen imorron eller på onsdag. Jag har inte hunnit testa mina nya kajalpennor ännu.

Efter att vi ätit frukost, så gick mamma o pappa ut i skogen för att plocka mera hjortron, men de hittade ingenting idag.

Så jag och mina två lillsyrror fick vara själva kvar i stugan.

Just nu sitter jag framför tv: n och kollar på en Tokio Hotel. Dvd!

Mamma sitter och läser och resten är och hämtar Linneas två kompisar som ska komma hit idag.

De har åkt tåg upp till mora och ska stanna här tills på torsdag då de åker hem.

Idag har det varit lika varmt och soligt som igår (runt 40 grader i solen), men nu ser de4t ut att bli regn snart för att molnen är väldigt svarta.

Vi hade tänkt att basta ikväll och kanske åka och fiska lite, men vi får se hur det blir med det, eftersom vädret inte är så fint just nu.

Haha, igår kväll kom det en katt hit förresten, som vi aldrig tidigare sett.

Den fick lite mat och sen gick den in i stugan och alla började kela med den.

Den stannade här jätte länge!

Det blev inget bastande idag, men det blev fiskande istället!

Vi åkte till en sjö där vi grillade korv och fiskade och metade.

Jag fiskade då inte för jag tycker sånt är skit tråkigt!

Så jag satt vid elden och lyssnade på musik istället! =)

Vi fick en massa småfiskar och sen fick Linneas kompis (Moa) en lite större fisk som vi sedan grillade!

Tisdag 29/7


Imorse vaknade vi alla tidigt igen.

På morgonen så var den där katten tillbaks här igen och den fick lite mat av oss.

Efter att vi ätit lunch, så åkte vi till stranden där det var ganska dött eftersom det inte var så mycket folk där bara för att det inte var lika varmt idag som igår.

Först doppade vi oss och efter det gick jag och Therese (syrrans kompis) upp till hopptornet där vi först hoppade från 5:an.

Sen struntade jag i att först hoppa från 7:an o sen 10:an.

Istället hoppade jag först från 5:an och sen från 10:an.

Jag är inte höjdrädd, men det är ändå lite läskigt att stå däruppe!

Det bästa sättet att bota sina rädslor är att bemöta dem!

Det var ganska läskigt att stå däruppe, men efter att ha tvekat ett tag så hoppade jag bara!

Det läskigaste är när man är i luften, för det känns som det är så högt uppe.

Och sen så sprattlar man med benen i luften (i alla fall jag gör det)

Jag hoppade från 10: an 2 gånger och andra gången då jag föll i vattnet, så hade jag benen böjda och då gjorde det jävligt ont!!!

Sen när jag gick på bryggan efteråt så var det en massa hål i bryggan.

Jag såg inte hålet framför mig, så jag åkte ner med benet där i och det gjorde skit ont!

Sen efter det fick jag en massa blåmärken över hela benen!

                      Men det kunde ha gått värre!

Jag hade ju kunnat bryta hela benet! Tur att jag klarade mig ifrån det!

Sen när vi kom hem så åt vi middag (vi grillade lax) och sen blev det blåbärspaj till efterrätt!

Sen så finns det en stor utomhus tunna som man värmer upp vattnet igenom att elda.

Den värmde vi upp vattnet i och sen så badade vi i den då det var hela 37 grader varmt!!!!

Men det var jätteskönt att bada i så varmt vatten!

Sen har vi inte gjort så mycket mer!

Linnea fotade förresten då vi hoppade från 10: an! Så jag lägger ut den bilden!

Det var den enda bilden jag tog idag!

Onsdag 30/7

Imorse vaknade vi lite tidigare än vanligt då vi varit häruppe.

Sen åt vi frukost och efter lunchen åkte vi till stranden.

Sen så var det två killar i 15- årsåldern som verkade lite intresserade utav oss tjejer, så vi tog deras nummer men vi raderade det sedan för från vår sida var det mest på skoj bara =)

Sen när vi kom hem åt vi pastasallad och sen på kvällen bastade vi.

Torsdag 31/7

Idag var vi och badade vid stranden efter att ha lämnat Neas kompisar i Mora där de ska åka tåg hem till Stockholm.

Det känns ganska tomt nu när de har åkt eftersom vi nu inte är lika många kvar i stugan.

På kvällen badade vi i tunnan och jag kollade på en härlig skräckfilm som hette "Hide and Seek" som på svenska betyder "Kurragömma".

Var det nån som såg den eller har sett den?

Fredag 1/8

Okej, då var det en ny månad igen!

Efter att vi ätit lunch  idag så åkte vi till Sälen.

Det spöregnade både på väg dit och på väg tillbaks.

Det fanns inte så mycket roligt att göra där för det var så himla litet.

Men vi hittade i alla fall en souvenir butik där som vi kollade lite grann i.

Jag hittade inget kul att köpa där, men mamma o pappa köpte nåra saker.

På väg tillbaks så hände något läskigt.

Blixten slog ner på biltaket och lixom studsade på det.

Haha alla blev  rädda!

Lördag 2/8

Idag har vi inte gjort speciellt mycket.

Det har spöregnat hela dagen och vi har bara kollat på film hela dagen.

Imorn åker vi hem!

Det ska faktiskt bli skönt att få åka hem imorron!


Kommentarer
Postat av: liene

sv: Ja, då är det stor skostorleks skillnad.

Kul att du är tillbaka:D

Hinner tyvärr inte läsa nu, ska återkomma.

2008-08-03 @ 21:32:39
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack, dtesamma! :)

2008-08-03 @ 23:59:02
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Maria

Har ni släktingar i Älvdalen eller? =)



Det är bara bra med mig, och hur är det med dig?

2008-08-04 @ 08:33:45
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: JONNA

Aha okej, vad mysigt :) men du ser ut att ha haft rätt OK ändå :D

jo, det blir ju lätt så..när man är borta på ett annat ställe en längre tid så blire långtråkigt ;p skönt att vara hemma sen ;p

2008-08-04 @ 09:21:32
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: Emelie

hoppas du hade det trevligt :D

2008-08-04 @ 10:16:56
URL: http://mimmipimmi.blogg.se/
Postat av: Sandra

svar: ja verkligen, kanske skulle ut och springa en runda sen med min kille eftersom han inte lirar idag.

Tack detsamma.

2008-08-04 @ 11:14:58
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: liene

Aj med ögat, låter inte så kul.

Shit, var det så vartmt! Haha, fettskönt ju. Om man badar så.

2008-08-04 @ 17:55:17
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0