Att träna...

....är tråkigt, svettigt, jobbigt, ansträngande och onödigt tycker många. Däribland även jag.
Men ändå så gör man det. Man tvingar och pressar sig själv fast  att man hatar det.
Man börjar träna hårt inför bikinisäsongen, för att komma i bikinin och för att kunna visa sig i den på stranden.
Men sen efter sommaren, då man har en vältränad, muskulös kropp, det är då man lägger av med träningen.
Då orkar man inte längre.
Men det är viktigt att man fortsätter träna om man tränat upp sig inför sommarn.
Då är det viktigt att man inte lägger av bara för att sommarn är slut.
När konditionen är jättebra upptränad, så lägger man oftast av med träningen.
Då skiter man i allt och slutar att träna. Det är då musklerna försvinner, omvandlas till fett igen och konditionen man tränat upp blir usel.
Under vintern skiter man i träningen och sen till sommarn så börjar man träna stenhårt igen för att få drömkroppen.
Men varför inte bara vara nöjd med sig själv?
Aldrig blir man nöjd med sig själv. Man hittar alltid något fel med sig själv.
Men varför kan man inte bara vara nöjd med sig själv och acceptera att man ser ut som man gör?
Kroppen mår bra av träning, men inte för mycket träning.




Kommentarer
Postat av: evelin

Inte mycket :] har badat och så.. duda?

2008-07-04 @ 23:22:05
URL: http://evelincelik.blogg.se/
Postat av: Jennilie

:) Du ska inte och se TH i Schweiz? :)

2008-07-04 @ 23:27:50
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Nähä okej.. Jaha men dà fàr du ju hoppas pà det dà!! :D HIhi okidok. Jadu jag är inget TH fan sà jag har ingen aning, har bara läst pà kenzas blogg att hon ska hit. Men tror den är om nà vecka :)

2008-07-04 @ 23:56:11
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Okej okej. Ikväll har jag tagit det lugnt, sett hip hip hora två gånger och pratat med pojkvännen i telefon.. Han är i storstaden hela veckan! Och förra veckan så var jag på läger! Men på söndag ska vi ses igen! :)

Imrogon blir det jobb dför hela slanten. Vad ska du göra imorn? :)

2008-07-04 @ 23:58:45
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: S A R A

att träna ... de e jobbigt att göra det självmant. nästan lite tvärt om för mig. tränar jättemkt på vintern, typ fotboll, spinning - gym för att bygga upp mig inför fotbollsserien. men sen nu på sommaren är det uppehåll. och då så bara slutar jag att träna helt =S rkam

2008-07-05 @ 11:42:22
URL: http://zaaurahs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0