Hemma i Stockholm igen!


Japp, tillbaks i Stockholm igen, tråkigt nog =(
Usch, jag vill tillbaks till Göteborg igen! Det var så himla mysigt där när hela klassen bodde på vandrarhem i samma korridor och då man bodde så nära varann =)
Men aja, för er som orkar läsa, så ska jag berätta vad vi gjort under de 3 dagarna vi var i Götegorg!

Onsdag:
Haha, morronen började med att jag försov mig en timme, men jag hann ändå även fast att det blev jättestressigt!
Sen stressade jag iväg, mötte klassen, åkte tunnelbana och kom sedan in till Centralstationen där tåget gick ifrån.
Sen satt vi på tåget i 3 timmar- astråkigt ju!
Men aja, tiden gick fort ändå...
Sen åkte vi till vandrarhemmet och lämnade våra väskor.
Efter det åkte alla in till stan för att åka paddanbåt (sightseeingbåt) när det ösregnade och alla var helt genomblöta!
Haha, så då köpte våra lärare gula ponchos med grodor på till hela klassen, så vi såg sedan ut som kyklingar allihop =D
Så där satt vi och åkte sightseeingbåt i ösregn när alla var genomblöta, frös och bara ville därifrån! =D
Haha, kul minne iallafall!
Sen åt vi alla på restaurang och gick sedan runt i butiker och kollade, men jag hittade ingenting.

Torsdag:
Alla gick upp tidigt, åt frukost, gjorde sig i ordning och åkte sedan till ett äventyrsbad som var skitkul! =)
Lunchen åt vi sedan på macdonalds - alla 34!
(och då räknar jag med 2 lärare o 2 förälldrar som var med oxå!)
Jävlar vilket kaos det blev när alla skulle få sin mat! Set tog skit lång tid för alla att få den!
Vi beställde ju då samtidigt allihop (alla fick matkuponger)
Sen åkte vi hem till vandrarhemmet, lämnade grejer och åkte sedan till Liseberg där vi stannade hela kvällen!
(Tills de stängde)
Och jag åkte det mesta där (nästan allt!) men roligast var såklart Balder!
Sen var vi på spökvandring i stan =)
Det var skådespelare som klätt ut sig till döda kända människor (typ kungar osv...)
De visade oss runt, skrämde oss, berättade om Göteborg osv...
Sen tog vi bussen hem och alla var skittrötta på bussen och somnade nästan (klockan var då runt 00:00-1:00)

Fredag:
Alla gick upp tidigare än torsdagen eftersom det var utchekning före klockan 10!
Sen åkte vi till nåt som heter universeum där det var en massa djur o sånt och åt efter det lunch.
En stund senare tog vi tåget hem till Stockholm igen, och nu längtar jag tillbaks igen!!!
Bilder kommer senare för det är så många!
Nu ska jag svara på era kommentarer!

Balder =)

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: liene

sv: Det var skittråkigt för mig med när jag kom hem från Göteborg.



Håler med om att balder är roligast:D

Men inte så kul att åka båtar när det är sånt vädr, usch.

Synd att du inte hittade nåt i butikerna.

Ha en toppen kväll! :)

2008-08-29 @ 21:20:50
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

åh vad kul med liseberg :D

2008-08-29 @ 22:09:31
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: ina

ni hade ju skitkul i GBG!!! jag förstår att det skull einte vara på samma sätt hemma även om i andras åsikt står valet alltid mellan de två städerna. jag bor då på ett väldigt tråkigt ställe, känns instängt med de människorna vi har runtomkring oss. vi vill flytta ut allihop, och då menar jag mig och mina barn. jag förstår att för dig blir GBG något speciellt nu:) jag var också där några dagar i somras och har iaf åkt samma båt under mer än 30 graders värme. var rätt skönt upplevelse:):) gonattinatti!

2008-08-29 @ 22:35:17
URL: http://iinnaa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hoppas du har haft det bra :)

Japp idag ska vi till Grönan, skitkul :)

Ja vi har strukigt NO lektionen på fredagar så vi slutar runt halv 3 skulle jag tro, men visar dig mer på schemat sen.

2008-08-30 @ 08:40:19
URL: http://mimmimpimmi.blogg.se/
Postat av: J.

Sv: Tack så mkt =) Har aldrig varit på Liseberg, var det kul?

2008-08-30 @ 08:45:36
URL: http://jantra.blogg.se/
Postat av: a

jättefin blogg! :D vad ska du hitta på idag? :D

2008-08-30 @ 12:06:26
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja, det stod ju göteborg ovanför bilden. Så går det när man tänker en sak och skriver en annan, hehe!

En massa kul har du gjort!

Kanske ska åka till göteborg nästa sommar, får se hur det blir. Det är långt dit än.

2008-08-30 @ 14:01:55
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: linda

okejokej :) najs!

2008-08-30 @ 16:26:14
URL: http://lindanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0